Na naší poslední snídani, která proběhla 7. dubna, jsme přivítali společnost DHL IT Services. Společně jsme nahlédli pod pokličku zdejší interní komunikace, která, přestože je hodně svázaná pravidly a manuály, vždy přicházela s velmi zajímavými přístupy, pohledy i řešeními. Interní komunikace je tady skutečným partnerem top managementu, podporuje angažovanost, informovanost a firemní kulturu.

Měli jsme možnost slyšet, jak interní komunikace probíhá ve společnosti s více než 3600 zaměstnanci, kde pouze v Praze pracuje přes 63 různých národností. Není přitom možné jakoukoliv národnost upřednostňovat a musí to být vyvážené. Tato skutečnost vyžaduje spoustu diplomacie. Je potřeba mít na mysli mimo IT a lidského prvku i prvek globální.

V DHL IT Services pořádají také velké množství různých akcí pro své zaměstnance, které se dají rozdělit do tří kategorií: management akce, CSR akce a fun and engagement akce. Například jejich Gallery walk, jehož cílem je zviditelnit pražský management tým, získal cenu Grand Prix  IIK v kategorii nízkorozpočtová akce. Jedná se o takový průchod mezi jednotlivými stanovišti, kde u každého stanoviště mají zaměstnanci možnost dozvědět se nějaké informace (například z úst HR manažera, jak si naplánovat kariéru…).

Každý rok pořádají ITs Global Awards, kde oceňují zaměstnance v různých kategoriích. Zaměstnanci pomocí formulářů nominují své kolegy. Šanci být nominován má každý. Klíčovým kritériem je hodnota pro business, kterou daný zaměstnanec nebo tým vytvořil. Samozřejmostí je slavnostní vyhlášení, kde samotná účast je pro zaměstnance prestižní záležitostí.

Musíme rozumět našim komunikačním kanálům,“ říká Miroslav Koldus, když uvádí svůj příspěvek o komunikačních kanálech, které používají. Důležité je sledovat trendy, kterými je cílení zaměstnanců, cross channel communication a obsah generovaný uživateli. Není možné vše komunikovat přes všechny kanály, je třeba to nějakým způsobem optimalizovat. Dříve převažovala tištěná komunikace, ale od roku 2012 je klíčový především intranet, který je musí být personalizovaný, a email je dnes spíše podpůrným nástrojem. Přesto zaměstnanci často považují klasický newsletter za pro ně nejlepší kanál.

Tato akce již proběhla. Výstupy a prezentace z akce najdete v naší knihovně. Knihovna je pro členy Institutu interní komunikace zdarma. Ostatní nás prosím kontaktujte.

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce.

-Děkujeme.