Víte, že…

 Pro 95 % vysokoškoláků je důležité, aby se firma, pro kterou mají pracovat, chovala společensky odpovědně. (Ipsos)

 

 10 % Čechů momentálně aktivně plánuje odchod od svého zaměstnavatele. (Ipsos)

 

 70 % vnímání EB je dáno zkušenostmi s lidmi! (Ipsos, IIK)

 

 

 

 Zaměstnanec je dvakrát důvěryhodnější než generální ředitel. (IIK)

 

 Angažovaní zaměstnanci mají o 37 % nižší absenci, o 48 % méně bezpečnostních incidentů, o 41 % méně případů týkajících se kvality a vad, o 10 % vyšší spokojenost zákazníků. (Forbes 2017)

 

 

 

 Zaměstnanec, který dostane alespoň několikrát za měsíc v práci pochvalu, až 3x častěji někomu doporučí firmu, pro kterou pracuje (v porovnání se zaměstnancem, který pochvalu nedostane) (Ipsos a IIK 2018)

 

 44 % manažerů je před předáváním zpětné vazby podřízeným tak nervózní, že se jim potí ruce, buší srdce nebo mají pocit na zvracení (Harvard Business Review 2017)

 

 27 %  zaměstnanců drží v současné práci to, že jsou líní nebo nechtějí dělat větší změnu (Ipsos a IIK 2018)

 

  V Praze si lidé více než kde jinde potrpí na tom, aby firma, pro kterou pracují, byla prestižní (17 % oproti 9 % u české populace) (Ipsos a IIK 2018)

 

 Čechy v práci nejvíce stresují peníze a benefity, hned na 3. místě je ale chování a přístup společnosti, pro kterou pracují (Ipsos a IIK 2018)

 

45 % českých zaměstnanců v práci šéf nepochválí buď vůbec nikdy nebo jen naprosto výjimečně (Ipsos a IIK 2018)

 

  49 % zahraničních firem říká, že jejich nejčastějším komunikačním kanálem se zaměstnanci jsou speciální mobilní aplikace. (Bekeeper)

 

60 % Čechů v posledním roce zažilo v práci pocit nedocenění, který si doteď’ pamatují. (LMC)

 

  Mladé lidi do 34 let v práci nejvíce stresuje přístup a chování vedení společnosti. To je vice než množství práce, konflikty, plat, dojíždění nebo přesčasy. (Ipsos)

 

  Je zde obrovský rozdíl mezi spokojeností zaměstnanců v práci (65%) ale jen 25% je ochotno svého zaměstnavatele doporučit (Ipsos)

 

44% manažerů stresuje dávat svému týmu zpětnou vazbu (Ipsos)

 

 

 

  4 z 10 Čechů při hledání práce využívají sociální sítě, nejčastěji Facebook a LinkedIn. (Ipsos)

 

9x více zaměstnanců je ochotno aktivně doporučit svého zaměstnavatele, pokud znají jeho hodnoty a souhlasí s nimi.(Ipsos)

 

 

 

  63 % Čechů říká, že v příštích dvou letech plánují zůstat u svého stávajícího zaměstnavatele. A co ti ostatní? (Ipsos)

 

Češi mají 6x větší zájem pracovat u firem, o kterých jejich okolí mluví pozitivně. (Ipsos)

 

  Dvě třetiny IT pracovníků říkají, že by si do 60ti dnů našly lepší práci, než mají teď (Universum Happiness Index)

 

  53% Čechů říká, že když se rozhodují o nákupu, tak je pro ně důležité, zda se firma chová společensky odpovědně? (IPSOS, 2017)

 

 95 % Čechů si myslí, že CSR projekty firem by se měly zaměřovat hlavně na Českou republiku (Ipsos, 2017)

 

  Při stěhování firmy hrozí odchod až 20% zaměstnanců? (IIK, 2018)

 

 Interní komunikace je z 95% využívána k zvyšování angažovanosti zaměstnanců? (IPSOS, 2017)

 

  32% Čechů si spontánně vybaví nějakou společensky odpovědnou firmu? (Ipsos, 2017)

 

 Neangažovaných zaměstnanců je přes 73 %, vysloveně angažovaných potom jen 7 %? (IIK, 2017)

 

 Angažovaní zaměstnanci mají (Forbes, 2017)

  • o 37 % nižší absenci
  • o 25 % nižší fluktuaci (u firem s velkým obratem)
  • o 65 % nižší fluktuaci (u firem s malým obratem)
  • o 48 % méně bezpečnostních incidentů
  • o 41 % méně případů týkajících se kvality a vad
  • o 10 % vyšší spokojenost zákazníků

 

  Misi, vizi a hodnoty má u nás 94 % společností, ale jen jedna čtvrtina je opravdu žije? Těmto společnostem se daří dvakrát víc, než těm, které používají jen slova? (MKTI + IIK, 2017)

  Zaměstnanci mají na sociálních médiích (SM) v průměru 10x více připojení než jich značka může dosáhnout v jiných kanálech. (IIK, 2017)

  82% kupujících důvěřuje více firmě, jejíž top management je aktivní v SM. (IIK, 2017)

  70 % vnímání EB je dáno zkušenostmi s lidmi! (IIK, 2017)

  Šéfky a šéfové nejvíce motivují penězi nebo povýšením a pochvalami. Zapojení nebo to, že nás práce musí bavit, prakticky neřeší? (TPI, 2017)

 

  Nejvíce nás v práci těší, že někdo ocení naši dobrou práci, že jsme zapojeni do dění, že se k nám hezky chovají, že máme jistotu práce – to všechno bývá důležitější než peníze, které jsou až na 5. místě priorit pro zaměstnance? (TPI, 2017)

  Zprávy dosahují o 561% větší reach, když jsou sdíleny zaměstnanci oproti oficiálním firemním účtům.

  98% HR manažerů říká, že SM jsou důležitým nástrojem pro nábor, uchovávání a zapojení zaměstnanců. (IIK, 2017)

  Obsah sdílený zaměstnanci přináší 8x více angažovanosti než ten sdílený organizací. (IIK, 2017)

 

 

 Nejvíce se ve firmách informuje (70%), mnohem méně se vysvětluje (20 %) a prakticky se nevede dialog (6 %) a nezapojuje do dění (4%)? (Ipsos + IIK, 2017)

  Jen 26% zájemců je angažovaných – 74% jich pro značku je k ničemu… (IIK, 2017)

  Lidé si navzájem důvěřují v 90 %, oficiálním firemním zprávám v 33 %. (IIK, 2017)

  Zaměstnanec je dvakrát důvěryhodnější než generální ředitel. (IIK, 2017)

Zajímá Vás více? Chcete vědět více detailů? Kontaktujte nás :)!

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce.

-Děkujeme.