Víte, že…
Pro 95 % vysokoškoláků je důležité, aby se firma, pro kterou mají pracovat, chovala společensky odpovědně. (Ipsos)
10 % Čechů momentálně aktivně plánuje odchod od svého zaměstnavatele. (Ipsos)
70 % vnímání EB je dáno zkušenostmi s lidmi! (Ipsos, IIK)
Zaměstnanec je dvakrát důvěryhodnější než generální ředitel. (IIK)
Angažovaní zaměstnanci mají o 37 % nižší absenci, o 48 % méně bezpečnostních incidentů, o 41 % méně případů týkajících se kvality a vad, o 10 % vyšší spokojenost zákazníků. (Forbes 2017)
Zaměstnanec, který dostane alespoň několikrát za měsíc v práci pochvalu, až 3x častěji někomu doporučí firmu, pro kterou pracuje (v porovnání se zaměstnancem, který pochvalu nedostane) (Ipsos a IIK 2018)
44 % manažerů je před předáváním zpětné vazby podřízeným tak nervózní, že se jim potí ruce, buší srdce nebo mají pocit na zvracení (Harvard Business Review 2017)
27 % zaměstnanců drží v současné práci to, že jsou líní nebo nechtějí dělat větší změnu (Ipsos a IIK 2018)
V Praze si lidé více než kde jinde potrpí na tom, aby firma, pro kterou pracují, byla prestižní (17 % oproti 9 % u české populace) (Ipsos a IIK 2018)
Čechy v práci nejvíce stresují peníze a benefity, hned na 3. místě je ale chování a přístup společnosti, pro kterou pracují (Ipsos a IIK 2018)
45 % českých zaměstnanců v práci šéf nepochválí buď vůbec nikdy nebo jen naprosto výjimečně (Ipsos a IIK 2018)
49 % zahraničních firem říká, že jejich nejčastějším komunikačním kanálem se zaměstnanci jsou speciální mobilní aplikace. (Bekeeper)
60 % Čechů v posledním roce zažilo v práci pocit nedocenění, který si doteď’ pamatují. (LMC)
Mladé lidi do 34 let v práci nejvíce stresuje přístup a chování vedení společnosti. To je vice než množství práce, konflikty, plat, dojíždění nebo přesčasy. (Ipsos)
Je zde obrovský rozdíl mezi spokojeností zaměstnanců v práci (65%) ale jen 25% je ochotno svého zaměstnavatele doporučit (Ipsos)
44% manažerů stresuje dávat svému týmu zpětnou vazbu (Ipsos)
4 z 10 Čechů při hledání práce využívají sociální sítě, nejčastěji Facebook a LinkedIn. (Ipsos)
9x více zaměstnanců je ochotno aktivně doporučit svého zaměstnavatele, pokud znají jeho hodnoty a souhlasí s nimi.(Ipsos)
63 % Čechů říká, že v příštích dvou letech plánují zůstat u svého stávajícího zaměstnavatele. A co ti ostatní? (Ipsos)
Češi mají 6x větší zájem pracovat u firem, o kterých jejich okolí mluví pozitivně. (Ipsos)
Dvě třetiny IT pracovníků říkají, že by si do 60ti dnů našly lepší práci, než mají teď (Universum Happiness Index)
53% Čechů říká, že když se rozhodují o nákupu, tak je pro ně důležité, zda se firma chová společensky odpovědně? (IPSOS, 2017)
95 % Čechů si myslí, že CSR projekty firem by se měly zaměřovat hlavně na Českou republiku (Ipsos, 2017)
Při stěhování firmy hrozí odchod až 20% zaměstnanců? (IIK, 2018)
Interní komunikace je z 95% využívána k zvyšování angažovanosti zaměstnanců? (IPSOS, 2017)
32% Čechů si spontánně vybaví nějakou společensky odpovědnou firmu? (Ipsos, 2017)
Neangažovaných zaměstnanců je přes 73 %, vysloveně angažovaných potom jen 7 %? (IIK, 2017)
Angažovaní zaměstnanci mají (Forbes, 2017)
- o 37 % nižší absenci
- o 25 % nižší fluktuaci (u firem s velkým obratem)
- o 65 % nižší fluktuaci (u firem s malým obratem)
- o 48 % méně bezpečnostních incidentů
- o 41 % méně případů týkajících se kvality a vad
- o 10 % vyšší spokojenost zákazníků
Misi, vizi a hodnoty má u nás 94 % společností, ale jen jedna čtvrtina je opravdu žije? Těmto společnostem se daří dvakrát víc, než těm, které používají jen slova? (MKTI + IIK, 2017)
Zaměstnanci mají na sociálních médiích (SM) v průměru 10x více připojení než jich značka může dosáhnout v jiných kanálech. (IIK, 2017)
82% kupujících důvěřuje více firmě, jejíž top management je aktivní v SM. (IIK, 2017)
70 % vnímání EB je dáno zkušenostmi s lidmi! (IIK, 2017)
Šéfky a šéfové nejvíce motivují penězi nebo povýšením a pochvalami. Zapojení nebo to, že nás práce musí bavit, prakticky neřeší? (TPI, 2017)
Nejvíce nás v práci těší, že někdo ocení naši dobrou práci, že jsme zapojeni do dění, že se k nám hezky chovají, že máme jistotu práce – to všechno bývá důležitější než peníze, které jsou až na 5. místě priorit pro zaměstnance? (TPI, 2017)
Zprávy dosahují o 561% větší reach, když jsou sdíleny zaměstnanci oproti oficiálním firemním účtům.
98% HR manažerů říká, že SM jsou důležitým nástrojem pro nábor, uchovávání a zapojení zaměstnanců. (IIK, 2017)
Obsah sdílený zaměstnanci přináší 8x více angažovanosti než ten sdílený organizací. (IIK, 2017)
Nejvíce se ve firmách informuje (70%), mnohem méně se vysvětluje (20 %) a prakticky se nevede dialog (6 %) a nezapojuje do dění (4%)? (Ipsos + IIK, 2017)
Jen 26% zájemců je angažovaných – 74% jich pro značku je k ničemu… (IIK, 2017)
Lidé si navzájem důvěřují v 90 %, oficiálním firemním zprávám v 33 %. (IIK, 2017)
Zaměstnanec je dvakrát důvěryhodnější než generální ředitel. (IIK, 2017)