Vážení přátelé,
7. ročník Grand Prix – soutěže v řešení problémů marketingu, obchodu a interní komunikace je za námi. Letošní ročník byl opravdu kvalitní a podařilo se nám soutěž opět posunout na vyšší úroveň. Odborná porota to měla často velmi těžké, ale podařilo se jí vybrat ty opravdu nejlepší.
Veškeré práce včetně hodnocení poroty naleznete v knihovně – info ZDE.
Porota se skládala z významních odborníků ČR, jejich medailonky naleznete ZDE.
A jak dopadly výsledky?
Vítězové jednotlivých kategorií:
Marketingový nástroj
1. LS Interactive
2. Coca-Cola HBC Česko a Slovensko
3. Meatspace
Marketingový projekt
1. Plzeňský Prazdroj
2. Nativia
3. Footshop
Nástroj interní komunikace
1. T-Mobile
2. Siemens
3. Kofola
Projekt interní komunikace
1. O2 Czech republic
2. McDonald`s
3. ComAp
Strategie interní komunikace
1. Ikea Česká republika
2. Siemens
3. ČEZ
Napříč společností
1. Raiffesenbank
2. Komerční banka
3. McDonald`s
C-level
1. Martin Pejša
2. Jakub Petřina
3. Zdeněk Doboš
C-level Cena veřejnosti
Jan Janák
Celkový vítěz Grand Prix 2017
Plzeňský Prazdroj
C-level Čestná uznání
Jaroslav Holý (Czechinvest) – Za zavádění standardů strategického marketingu ve státní správě
Zuzana Kulhavá (Natavia) – Za odvážný podnikatelský přístup
Jan Binar (McCANN) – Stálice české reklamy – za konzistentní a dlouhodobě skvělé výsledky v ČR i v zahraničí
Martin Dvořák (Bizerba Váhy a Systémy) – Za zavádění marketingových přístupů do vedení B2B společnosti
Daniel Jesenský (DAGO) – Za konzistentní a dlouhodobou podporu BTL
Konzultantka Hana Říhová okomentovala soutěž následovně: „Letošní ročník byl velmi kvalitní, je vidět, že se firmy interní komunikaci více věnují, jedním z hlavních trendů je, že interní komunikaci neřeší pouze jedno oddělení, ale proniká napříč celou společností. Jsou vidět velké rozdíly, některé společnosti teprve s interní komunikací začínají, zatímco jiné se jí věnují již dlouhou dobu a díky tomu mohou jít mnohem více do hloubky. Každopádně rostoucí zájem o interní komunikaci je výhodný jak pro firmy, tak pro zaměstnance.“
Letos byly práce ještě o level výše a to zejména v interní komunikaci. Jedním z důvodů je dle mého názoru to, že na trhu je extrémní nedostatek lidí. Firmy proto nemají na výběr a musí řešit interní komunikaci, pokud chtějí udržet kvalitní lidi a oslovit další. Marketingu se v dnešní době daří, prodávají všichni, ale na významu roste právě interní komunikace, což hodnotím jednoznačně pozitivně,“ dodal ředitel soutěže Tomáš Poucha.
Letos mne zaujala celá řada prací, líbí se mi, že i velké společnosti se nebojí riskovat a zkoušet nové věci, ač přitom musí často překonat celou řadu problémů, například legislativních. Trendem poslední doby je zapojování celé společnosti do marketingových projektů, dříve se vše řešilo v malých uzavřených týmech, což má svoje výhody i nevýhody. Firmy pochopily, že pohled zvenčí může přinést řadu nových nápadů a začaly toho využívat,“řekl konzultant Zdeněk Hašek